• ۱۳۹۷ يکشنبه ۱ مهر
  • اِلأَحَّد ١٢ محرم ١٤٤۰
  • Sunday, September 23, 2018
کلیدواژه: 42733
تاریخ انتشار:۱۳۹۶ يکشنبه ۴ تير، ساعت 09:06
تاریخ بروزرسانی:۱۳۹۶/۵/۲۹
راهنمای عمومی بیماران

راهنمای عمومی بیماران

راهنمای مراجعین

امکانات و بخش های بیمارستان 

بخشهای بستری شامل : داخلی ، اطفال ونوزادان ، جراحی عمومی،جراحی زنان و زایمان ، ICU، CCU  ، آندوسکپی ،کولونوسکپی، اتاق های عمل(لاپاراسکوپی) ،نمازخانه، و اورژانس، زایشگاه در طبقه همکف 

امکانات پاراکلینیک شامل :  آزمایشگاه T انتقال خون ، رادیولوژی ، داروخانه ، درمانگاه های عمومی و تخصصی شامل جراحی عمومی، زنان و زایمان ، ‌داخلی ، اطفال، ارتوپدی،چشم، گوش وحلق وبینی ،قلب وعروق ،کلینیک بیهوشی در طبقه همکف .ارائه خدمات تشخیصی ، اکوکاردیوگرافی واسپیرومتری در طبقه همکف.

ارائه فعالیت مشاوره ای تغذیه با شیر مادر، آموزش زایمان فیزیولوژیک ، مشاوره تغذیه به بیماران دیابتی، فالوآپ بیماران قلبی و بیماران سزارین شده وبیماران ترخیص شده پس از جراحی

پذیرش بیماران بستری

پذیرش بیماران دارای وقت قبلی:

مراجعه بیمار به واحد پذیرش با دستور پزشکان مرکز

انجام اقدامات لازم جهت تشکیل پرونده در واحد پذیرش

اخذ رضایت نامه

هماهنگی با بخش مورد نظر جهت اختصاص تخت

انتقال بیمار به بخش

نحوه نوبت دهی جهت پذیرش بستری:

مراجعه بیمار به واحد پذیرش با دستور پزشکان مرکز

تعیین نوبت بستری در اولین نوبت موجود

تحویل برگه بستری نوبت داده شده به بیمار جهت مراجعه در روز بستری

مراحل ترخیص بیماران از بیمارستان:

اعلام دستور ترخیص توسط پزشک معالج

تکمیل پرونده بیمار در بخش

مراجعه همراه بیمار به واحد حسابداری

دریافت صورتحساب و فیش پرداخت هزینه‏ها

پرداخت وجه از طریق پایانه فروش

دریافت برگه ترخیص از واحد حسابداری ترخیص

مراجعه همراه بیمار به بخش و خروج بیمار از بیمارستان

مدارک لازم جهت ترخیص بیماران از بیمارستان:

فرم بیمه

کپی دفترچه بیمه

اطلاعات لازم جهت ترخیص بیماران:

زمان ترخیص بیماران از بیمارستان از ساعت 8 صبح الی 5 بعدازظهر می‏باشد و روزهای تعطیل ساعت 13-12 می‏باشد.

همراه داشتن کارت اعتباری جهت پرداخت هزینه‏ها باعث سرعت بخشیدن به مراحل ترخیص بیماران محترم خواهد شد.

راهنمای دریافت نوبت درمانگاه:

بیماران محترمی که قصد دریافت خدمات درمانگاه این مرکز را دارند می‏توانند از طریق یکی از روش‏های زیر نسبت به دریافت نوبت مورد نظر اقدام نمایند:

نوبت دهی حضوری: اوایل صبح

 

نوبت دهی تلفنی: واحد نوبت دهی تلفنی مرکز همه روزه از ساعت 16-14 بعدازظهر از طریق شماره تلفن 90- 52211489 آماده پاسخگویی به تماس‏های بیماران محترم جهت اخذ نوبت درمانگاه می باشد.

اطلاعات لازم در بخش‏ها:

در بخش‏ها افراد با توجه به نوع شغل دارای فرم‏ها و شرح وظایف متفاوتی هستند؛ سرپرستاران با روپوش و شلوار سورمه‏ای ومقنعه سفید در شیفت‏های صبح پاسخگوی شما می‏باشند، نیروهای خدماتی بخش با لباس‏های طوسی  وکرم قهوه ای هستند که در امور نظافتی بخش انجام وظیفه می‏نمایند، کمک بهیاران در بخشها با لباس‏های کرم وبهیار با لباس سفیدحضور دارند و در انجام کارها به شما کمک می‏نمایند، پرسنل پرستاری بخش نیز (خانمها با مقنعه سفید  و مانتوشلوار سورمه‏ای،آقایان با شلوار سورمه ای وروپوش سفید) جهت انجام امور درمانی در کنار شما می‏باشد وپرسنل نگهبانی با لباس سورمه ای انجام وظیفه می نمایند.


افراد سالم نیز می‏توانند انتقال دهنده برخی میکروب‏ها به بیمار شما باشند، بنابراین در ساعات ملاقات، از ازدحام بر بالین بیمار خودداری فرمائید.


در راستای رعایت مطلوب بهداشت و کنترل عفونت موارد زیر را رعایت فرمائید:


از آوردن گل طبیعی، فلاسک، پتو و غیره خودداری نمائید.


نان و مواد قندی را در کمد بیماران به هیچ عنوان نگهداری نفرمائید.


از نشستن و خوابیدن روی تخت بیمار و پهن کردن وسایل بر روی زمین خودداری کنید.


برای رعایت بهداشت دست از پمفلت آموزشی موجود در بخش استفاده نمائید.


از نوشتن هرگونه مطلبی بر روی دیوار یا وسایل و تجهیزات بیمارستان خودداری نمائید.


در استفاده از سرویس‏های بهداشتی دقت فرمائید تا شیرهای آب باز نماند.


توری پنجره‏ها برای جلوگیری از ورود حشرات تعبیه شده است لطفاً از پاره کردن آنها خودداری فرمائید.


از دادن غذا به بیماران بدون هماهنگی با پرستاران بخش، اکیداً خوددای فرمائید.


لطفاً سکوت را رعایت فرمائید و به خاطر داشته باشید که با همکاری و بردباری و ایجاد نظم و آرامش، رسیدگی به امور بیمار شما سریعتر مقدور می‏باشد.


به جهت پیشگیری از انتشار آلودگی، رعایت ساعات ملاقات توسط همراه الزامی است.


جهت جلوگیری از هرگونه اشتباه، مواد غذایی خود را با درج نام بر آنها در یخچال قرار دهید و از قرار دادن مواد غذایی در نایلون مشکی یا رنگی خودداری نمائید. (استفاده از نایلون مشکی ممنوع می‏باشد)


در اقدامات درمانی بیمار از جمله تنظیم سرم بیمار و کم و زیاد کردن آن خودداری شود. ضمناً جهت جلوگیری از آسیب به خود و اطرافیان از دست زدن به وسایل نوک تیز و برنده اکیداً خودداری فرمایید.


اقامت همراه بر بالین بیمار با نظر پزشک معالج یا مسئول بخش می‌باشد و جهت دریافت کارت همراه و بن غذا به منشی بخش مراجعه شود.

در صورت داشتن هرگونه شکایت، به واحد رسیدگی به شکایات مرکز در طبقه هم کف (صبح ها)ودر عصر وشب به دفتر سوپروایزر مراجعه نمایید. در ضمن شما می‏توانید شکایات و انتقادات خود را به صورت مکتوب در صندوق‏های مربوطه که در تمامی بخش‏ها موجود می‏باشد بیندازید. 

 

موارد اخذ رضایت آگاهانه توسط بیمار:


بیماران محترم جهت بستری در بیمارستان وانجام اقدامات درمانی ذیل فرم رضایت آگاهانه که شامل موارد ذیل می باشد را پرنمایند:


جا اندازی اندام شکسته،انجام LP تزریق داخل نخاعی،تزریق خون و فرآورده های آن


بیهوشی، آرام بخشی متوسط تا عمیق- اسپانیال، گذاشتن پین،کلونوسکوپی- آندوسکوپی واعمال جراحی

 

منشورحقوق بیمار در ایران:

1- دریافت مطلوب خدمات سلامت حق بیمار است.
2- اطلاعات باید به نحو مطلوب و به میزان کافی در اختیار بیمار قرار گیرد.
3- حق انتخاب و تصمیم‌گیری آزادانه بیمار در دریافت خدمات سلامت باید محترم شمرده شود.
4- ارائه خدمات سلامت باید مبتنی بر احترام به حریم خصوصی بیمار(حق خلوت) و رعایت اصل رازداری باشد.
5- دسترسی به نظام کارآمد رسیدگی به شکایات حق بیمار است.

امکانات رفاهی قابل ارائه به مراجعین:

1. وجود یخچال و تلویزیون در هر اتاق بخش های بستری
2. وجود صندلی تخت خواب شو برای همراهان
3. تهیه آب جوش برای بیماران در بخش های مختلف
4. تلفن داخلی بر بالای هر تخت
5. تهیه غذا برای همراهان بیمار
6. فعالیت مددکار اجتماعی


انجمن های حمایتی:

1. انجمن تالاسمی : چالوس، شبکه بهداشت، آقای دکتر رستمی
2. انجمن MS : چالوس، آزمایشگاه، دکتر یگانه
3. انجمن بیماران کلیوی : چالوس، فرمانداری
4. انجمن سرطان کودکان : چالوس، روبروی سینما جهان نما، حاج آقای شیخ الاسلامی
5. انجمن دیابت : نوشهر، دکتر فردوسی
6. انجمن بیماران سرطانی (کودکان) ماهک : ساری


شماره مرکز تلفن بیمارستان جهت ارتباط با بخش ها  7-2243006 میباشد که بعد از تماس به بخش مورد نظر وصل خواهد شد.
شماره تلفن 2243015 (فاکس) و صندوق های نصب شده در بیمارستان 24 ساعته آماده دریافت پیشنهادات و انتقادات شما می باشد.

*************************

مراجعه کننده گرامی از آنجائیکه هدف ما جلب رضایتمندی شماست و انتقادات شما برای ما سازنده میباشد، درصورت بروز هرگونه مشکل احتمالی سوپروایزران محترم  که رابط بین شما و ریاست بیمارستان میباشند را مطلع فرمائید.


راهنمایی های عمومی جهت بیماران بستری:

1. از وارد شدن به بخش، خارج از ساعت ملاقات جداً خودداری فرمائید.
2. همراه در بخش جراحی فقط جهت بیماران کمتر از 10 سال پذیرفته می شود و سایر بیماران با تشخیص پزشک معالج و مسئول شیفت، در شیفت های عصر وشب می توانند همراه داشته باشند و صبح ها کلیه همراهان بیمار ملزم به ترک بخش می باشند.
3. تردد دربخشها فقط با ارائه کارت همراه بیمار مجاز میباشد. (همراهان محترم میتوانند این‎کارت را ازمسئول شیفت‎ دریافت‎ نمایند)
4. الصاق کارت فوق بر روی سینه همراه بیمارضروری است.
5. ساعت‎ ملاقات‎ بیمارستان روزهای زوج و تعطیلات از ساعت14 لغایت16 میباشد.
6. رعایت شئونات اسلامی برای بیماران، همراهان و ملاقات کنندگان الزامی است.
7. ورود کودکان زیر 10 سال به بخشهای بستری در زمان ملاقات ممنوع میباشد.
8. در ساعات ملاقات از تنها گذاردن اطفال در سالن انتظار بیمارستان پرهیز نمائید.
9. استعمال‎دخانیات درمحیط بیمارستان وبخشها ممنوع میباشد.
10. از آوردن هرگونه وسایل قیمتی به بیمارستان جداً خودداری فرمائید، در غیر اینصورت مسئولیت آن به عهده بیمار می باشد.
11. از آوردن گل و گلدان طبیعی به بخش خودداری فرمائید.
12. آوردن هر نوع  ماده غذایی جهت بیمار بستری سی سی یو ،فقط با اجازه و هماهنگی مسئول شیفت امکان پذیر می باشد.
13. قبل از ورود به سی سی یو و آی سی یو ، موبایل ( تلفن همراه ) خود را خاموش نمایید.
14. لطفاً جهت کنترل عفونت از لباسهای مخصوص که با رنگهای متنوع مربوط به هر بخش در نظر گرفته شده استفاده نمائید.
15. جهت حفظ آرامش در محیط بیمارستان با ماموران نیروی انتظامی همکاری نمائید.

آپارات سراسری - استان ها سروش سراسری - استانها
اظهار نظرات | 0 نظر
captcha
Page Generated in 4/9491 sec